AvtaleGiro, OBOS Forsikring

Chat er nå stengt

AvtaleGiro

Opprette AvtaleGiro

Du oppretter selv en AvtaleGiro i nettbanken din. Etter at du har betalt faktura fra oss vil du kunne opprette en AvtaleGiro for videre betalinger. Når du har akseptert avtalen om AvtaleGiro, vil du motta premievarsel for avtalegirotrekk.

Du vil også kunne se den under fakturaseksjon på Min side. Den viser når og hvor mye vi trekker fra kontoen din ved hvert avtaletrekk. I nettbanken din kan du søke oss opp i oversikten over bedriften som tilbyr avtalegiro. 

Du vil motta endringsvarsel ved endring i avtalen

Hvis du i løpet av avtaleperioden legger til, fjerner eller endrer på noen av forsikringene dine, sender vi deg endringsvarsel for neste periode.

Sett riktig beløpsgrense i nettbank

Det er viktig å huske å sette høy nok beløpsgrense i nettbanken din ved opprettelse av AvtaleGiro. Er beløpsgrensen satt for lav, vil vi ikke kunne trekke fakturert beløp og du kan motta purring.

Forfallsdatoen kan ikke endres

Din forfallsdato er knyttet til når din forsikring trådde i kraft. Dette kan dessverre ikke endres.

Ved avtaleinngåelse på 12 terminer

Ønsker du å ha en betalingsplan på 12 terminer, må du opprette AvtaleGiro. Dersom ikke dette blir opprettet vil avtalen automatisk endres til 4 terminer.  

Betalingsutsettelse

Hvis du ønsker utsettelse på en AvtaleGiro, kontakter du oss på telefon 02335.